Richting Beijing. - Reisverslag uit Datun, Taiwan van Quin Molen - WaarBenJij.nu Richting Beijing. - Reisverslag uit Datun, Taiwan van Quin Molen - WaarBenJij.nu

Richting Beijing.

Blijf op de hoogte en volg Quin

13 September 2014 | Taiwan, Datun

Vroeg op om naar het vliegveld te gaan. Vandaag richting Beijing. Dus we verlaten de geboorteplaats van Quin. Gek idee is dat.

Op het vliegveld worden onze paspoorten en vliegtickets wel 3 dubbel gecontroleerd. Iedere bewaker wil ze weer zien.
Op een gegeven moment vroeg ik mij af waarom ze dat deden. Het antwoord was logisch maar voor mij was het al heel gewoon. Quin is natuurljk een Chinees kindje en zij moesten er zeker van zijn dat wij hem niet zomaar meenamen.

Na de vele checken zeiden we tegen elkaar: Hebben we alles? Een aantal items opgenoemd en 'alles' was aanwezig. Verderop bij de roltrappen besef ik mij plotseling dat we wel erg weinig handbagage bij ons hebben. Jent en Tiemen staan al pp de roltrap en ik roep ze er snel af. De handkoffer met alle papieren van Quin hebben we laten liggen. Stress... Snel terug. Niet meer wetende waar we hebben ingecheckt en bewakers hadden ook dienst geruild. Dus niets herkenbaars. Maar gelukkig bij de laatste check in lag onze koffer op ons te wachten. Anders was er een groot probleem geweest. Daarna de koffer niet meer losgelaten voor zover het kon.

De vlucht had iets vertraging, maar verder ging het voorspoedig.

Graese stond ons weer op te wachten en heeft ons naar ons hotel gebracht. We logeren in het olympisch dorp. We hebben uitzicht op de arena, het vogelnest. Het gebouw gebouwd als het olympisch vuur. Etc. We zitten 17 hoog dus we kunnen alles goed zien.

De hotelkamer is 3x zo groot als in Xi'an. Dus dat is fijn. Het andere stel is er ook al. Even gekletst, maar erg moe van onze reis. Morgen weer verder kletsen.

Alle papieren zijn ook weer hier gecheckt. Grease gaat het verder regelen naar het ministerie en naar de Nederlandse ambassade. Wij hebben verder gewoon vrij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Datun

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 September 2014

laatste dagen

21 September 2014

Vrije daagjes

18 September 2014

Verboden stad/Muur

15 September 2014

Olimpisch park/kermis

14 September 2014

Olympisch park
Quin

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 14718

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: