Verboden stad/Muur - Reisverslag uit Datun, China van Quin Molen - WaarBenJij.nu Verboden stad/Muur - Reisverslag uit Datun, China van Quin Molen - WaarBenJij.nu

Verboden stad/Muur

Blijf op de hoogte en volg Quin

18 September 2014 | China, Datun

Dinsdag
Naar de verboden stad geweest. Het was er erg druk. Veel Chinezen. In oktober is er een feest voor de Chinezen en daarom willen vele Chinezen nog even naar de verboden stad. Goed om een snufje van de cultuur mee te maken. Maar op een gegeven moment heb je de paleizen wel gezien. Iets van 200 paleizen/ gebouwen met beina 9000 kamers.

Quin heeft het woordje memmem uitgevonden. Mogelijk dubbel mem omdat veel Chinezen dat doen. Quin zijn koosnaampje was ook Feng Feng, uitgesproken als FongFong.

Het gaat goed hier met ons. Iedereen moet zijn plekjes soms nog wel even vinden, maar ik denk dat dat normaal is als er gezinsuitbreiding is.

Het is fijn dat we met het andere stel op kunnen trekken. Tiemen vindt dat ook fijn.

Woensdag
Even wezen shoppen. Verder rustig aan gedaan.

Donderdag
Vandaag Naar de Chinese muur geweest. Best wel indrukwekkend om te zien. Een hele grote muur dwars door de bergen van Oost naar West.

Ministerie heeft alle papieren goedgekeurd. De papieren liggen nu bij de ambassade. Dinsdag krijgen we de papieren terug.

• 19 September 2014 - 11:18

Laura:

Wauw mooie foto's zeg! Fijn dat alles vrij voorspoedig lijkt te gaan.

• 19 September 2014 - 16:21

Janny Heidbuurt:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat alles volgens plan verloopt.
    Als alles goed gaat komen jullie volgende week weer in Nederland?
    Geniet nog even van alles. China moet zeer indrukwekkend zijn dus....
    Veel plezier nog en geniet ook van elkaar!

Groetjes van de Swette

• 19 September 2014 - 20:37

Annie Hoekstra:

Wat geweldig om jullie reis zo een beetje te kunnen mee maken. Wat een prachtige foto,s ook bij elk verslag. En wat een voordeel dat alles zo volgens de plannen lijkt te verlopen. Geniet de komende dagen voor jullie terugkomen naar Nederland nog even van de omgeving en van elkaar.

Groetjes uit Feanwâlden